lørdag den 7. november 2009

Læker mamma eller bare mor

Jeg har en veninde som har en blog om mode. Hvilket tøj hun spare sammen til, hvilket tøj hun elsker...
Det var mig p.m. - pre mor. Faktisk allerede p.g. - pre graviditet.
Nu har jeg et helt andet forhold til mode, tøj og alt det der. Desværre.

Hår: Ender altid i hestehale eller sat op med en klips. At få hår ud af en lille barnehånd er nærmrst umuligt. Og der er gylpefare! Så kedeligt hår.
Får kun glattet hår når jeg har været hos frisøren. Orker det bare ikke i hverdagen.

Smykker: HA! Forget it! Halskæder er NO GO! Det er lange høreringe også. Husk førnævnte små barnehænder. Selv små øreringe er et valg ud i det farlige. Er I klar over hvor sindsygt ondt det gør at få hammeret en ørering ind i kraniet, fordi ens søn ikke kan holde sit eget hoved og banker hovedet ind i dit øre? Og så kan jeg forresten stadig ikke passe min vielsesring - HUUUULK!

Make up: Drengene er ligeglade og det er jeg egenligt også, suk. Havde taget lidt på til de første mødregruppemøder, men helt ærlig, who am I kidding????

Tøj: Jeg finder mit tøj i to bunker. I den bunke der er lagt til vask pga. gylp. Eller den bunke jeg ikke har fået lagt til vask pga gylp. Cowboybukser, basis tshirt og en cardigan - wuuuhuu! Tørklæder tør jeg ikke begive mig ud i pga. kvælings fare fra små børnehænder. Vil SÅ gerne ned i en nederdel, men det fungere ikke når man leger på gulvet eller skal have en baby på skødet.

Overtøj: Ok, her kan jeg godt brilliere lidt. Drengene kan ikke få fat i halstørklæde eller hue da de ligger i barnevognen. Dejligt at have ruskindshandskerne på igen!

Sko: Har ikke brugt de fleste af mine sko i et år. Barnedåben var første gang jeg var i hæle i... Gud, kan slet ikke huske hvornår jeg sidst havde hæle på. GOSH!! Er ved at gå mine støvler til igen og det er ikke en fornøjelse.

Tasker:
Ja, her var mit domæne p.g. (pre graviditet, remember ;-) ). Sko og tasker!!
Jeg havde maaange tasker og skiftede flere gange om ugen. Så blev jeg gravid og fik bækkenløsning efter 1½ måned. Lægen forbød mig at gå med store tasker (det er true story. Køb en mindre sagde hun!) så i et år har jeg slæbt rundt på den samme lille taske. Den bruger jeg stadigvæk, for den kan ligge i barnevognen.
Har en stor og lækker pusletaske, men bruger den kun når vi skal langvejs og jeg ved vi er hjemmefra så det kræver måltid og skiftning af ble.
Jeg savner at købe tasker og skifte ud efter humør.

Så lækker mamma... Det er ikke mig... Ihvert fald ikke noget tid endnu.
Årh, hvor jeg glæder mig!


Kig ind på http://www.hermannsmykker.dk/2934302

Ingen kommentarer:

Send en kommentar