onsdag den 11. november 2009

Buzzy bee

Jeg har fået en middagslur på 2 timer i dag, wuuuhuuu og drengene tog lur på 3 timer - HA!

I morgen skal jeg i mødregruppe. Ikke den "glemte mødregruppe", men min alm. mødregruppe med alle single-babyerne. Alle dem, som jeg på barselsgangen, synes det var synd for, da jeg gik med min gigantiske dobbeltvugge med to små lækre nyfødte drenge, der lå helt op af hinanden...

Pause til at mindes...

Nå, mødregruppe!
Det er noget af en udfordring når man har to babyer.
For det første så skal vi ud af døren og det tager tid. Det startet aftnen før. Jeg pakker så meget af pusletasken som jeg kan og ligger voksiposerne frem med overtøjet parat i.

Så handler det om hvornår de spiser i morgen. Måske kan jeg nå at få dem spist af lige inden vi skal afsted lidt i 12. Det ville passe godt, for så sover de det meste af tiden der. Men det passer nok ikke med hvordan de vågner, så jeg skal nok hjemme fra en times tid før. Det kan jeg blive nødt til, for ellers skal jeg vække dem efter de har sovet en times tid. Så går vi bare en tur i villakvarteret. Eller også tager jeg i Panduro og køber ind til de takkekort jeg ENDNU ikke har fået lavet.

Vognen, barnevognen, skal pakkes med pusletaske og pose med det jeg nu skal have med af lækkerier. Så skal drengene ned i vognen. Når vi når frem skal jeg gå to gange. Første gang ind med drengene og så en gang til med pusletasken og posen.

Jeg kan ikke bare hive en babs frem og sidde og hyggeamme. Hvis den anden baby vågner, så står jeg pludselig med to grædende børn: Ham som må afbrydes midt i måltidet og ham som vågner og vil have sin mor. Så den står på flaske når vi er ude. Og selvfølgelig lige så synkront som når vi er hjemme.

Jeg ender som regel på gulvet mellem drengene. De andre kan sidde ved bordet og hygge og nappe af lækkerierne, men jeg kan jo ikke have begge drenge på skødet.

Så skal hele arrengementet pakkes ned igen, ned i vognen af to omgange, hjem, evt. lige indkøb, jeg skal ind med drengene og pusletasken og have pakket dem ud osv.

Jeg plejer at være GODT træt efter mødregruppe. Hvorfor mon?!?
Men det er rart at være sammen med andre mødre, snakke babyer, og se nye og andre mennesker. Jeg kan dog godt forstå, at mange tvillingemødre vælger mødregrupperne fra. Men jeg er dog glad for begge mine grupper.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar