torsdag den 26. november 2009

Konsekvenserne ved afbrudt/manglende søvn

... Idylbjerget er blevet indtaget... Forsvarsløse har vi måtte overgive os...

NATTEMÅLTIDET ER KOMMET IGEN.

Vi er hoppet ind i et appatitspring med begge ben. Drengene æder hele tiden.
I går fik de begge to flaske om natten. Det er ikke sket i... 3½ måned tror jeg. I går formiddag skulle de begge to lige have en lille sjus inden de skulle have formiddagsluren (som kun varede 20 min). De har næsten tømt flaskerne ved de andre måltider og så var der lige nattemåltidet igen i nat.

To meget vågne drenge lavede ballade i nat og så vidste vi godt hvad klokken var slået... 1.20 nemlig. Den snedige mor tænkte "Ok, det er stadig tidligt på natten. Vi sover igen inden kl 2, det er ok". Men nej.

Da jeg endelig fik puttet mig selv op af bornholmermanden igen var klokken lidt i 3.
For drengene mente, at når de nu alligevel var stået på for at få en nightcap, så skulle de da hverken spise hurtigt eller falde hurtigt i søvn bagefter. Æv.

Og så til dagens overskrift. For Nikolaj drev sin far til vandvid. Helt der ud hvor vi "byttede baby". Far var træt, fusteret, havde brug for ro og en nem baby. Så jeg tog Nikolaj og Faderen puttede med Frederik. Det er nemlig helt lovlig her hjemme, at "bytte baby". Kan man ikke lige overskue situationen, så har man lov til (næsten retskrav på) at bytte sin baby ud med den nemmere baby. Bornholmeren lagde sig med næsen mod babyens kind og jeg tog Nikolaj i mine arme. Så der sad vi til lidt i 3.

Min krop er bare ikke bygget til natteroderi. Jeg får kvalme og ondt i maven, bliver fysisk dårlig (udover zombi-tilstand). Både om natten og om morgenen. I går aftes var det MIG man kunne finde sovende i dobbeltsengen med armen om en baby der skulle sove. Der fik jeg lige 2 timer ekstra. Til gengæld står jeg så op til flasker der er parate, tøj der er hængt op og en stue som er ryddet. Det er hvad der sker når min elskede har ro og er alene om aftenen (mens børn og kone snorker oven på). Han havde endda lige tændt babyalarmen, hvis jeg nu hostede eller ligende :-D

I dag står den på mødregruppe med single-babyerne. Og hvis jeg sidder og nikker der, så ved jeg de forstår.

Og så har jeg lige sidder her i stuen med babyalarmen slukket i en time :-O SÅ træt er jeg åbenbart. Håber ikke de små pus har haft brug for deres mor.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar