tirsdag den 8. december 2009

Første nat med baby

Ja, jeg burde gå i seng og alt det der.

Men jeg må bare fortælle, at jeg i dag er blevet nabo til en lille pige. Det har jeg aldrig prøvet før. Da jeg, for lidt siden, lige vinkede til den nye fader, da vi begge stod i hvert vores køkken, så havde jeg næste lyst til at springe over til dem, og sætte den stakkels og trætte nye fader i forhør.

Hvor er det spændende og jeg stod der og mindes vores allerførste aften/nat med vores egne, meget små, drenge. Hvor var de små. Hvor var de krøllet sammen. Hvor var de nye. Og jeg var deres mor og de vidste det godt. Grundet kejsersnittet og tvillingesituationen havde vi enestue (nærmere enekammer, men skidt for det var der) og bornholmerfaren kunne overnatte. Den nat sov vi ikke meget. Drengene ville nemlig ikke sove alene, så vi sov hver med en på brystet. Total som man ikke må! Men man kan jo lige så godt lære fra starten af, at man ender med at gøre alle de ting "man ikke må". Jeg siger SO WHAT!?!? What ever works, do it!

Hmmm... duften af helt ny baby, den blødeste hud og hår mod en modernæse. Årh, bare man kunne gemme følelser og sanseindtryk i en lille boks og så tage dem frem nu og da.

Så tillykke til naboen med deres lille bitte nye datterpus.

Og tillykke til mig! Jeg har nemlig fået en lur på sofaen i dag OG lavet julesmåkager. Halløj der.
I morgen skal vi i mødregruppe og hvor skal det blive hygsomt. Tror vi skal have en runde med minder om vores første nat med babyer.

Og ps.
Jeg HAR været i bad og stadig hænger lugten af gylp i næsen. Så hellere duften af nyfødt baby tak.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar