tirsdag den 26. januar 2010

Snevejr og tomt i skabene

Det bliver snevejr i morgen. Snevejr som i SNEVEJR!

Og så ved jeg godt hvad det betyder. Jep, under tæppet og med en stoooor kop varm kakao. Men jeg har ikke noget kakao... Eller flødeskum... Kun kakaodrys og det får man ikke så meget hygge for, æv! Men det har nabobageren heldigvis. så mon ikke hyggen i stuen er reddet? Jo, det tror jeg nok lige.

Problemet er jo bare, at når man så står der hos bageren... Så sælger de jo ikke kun kakaomælk og flødeskum. Min bager gør i hvert fald ikke. Og det kan virkelig godt være svært at se bagerdamen direkte i øjnene og sige "Nej tak, det var det hele". Det er SÅ svært. Prøv det næste gang du bare lige skal ned efter brød eller mælken til overpris.

Og jeg skal altså hverken have romkugler, linser, marzerintærter, kaffebrød eller scones. Nej, det skal jeg ikke. Der er ligesom en grund til, at vores skabe indeholder ingenting i øjeblikket. For så kan jeg ikke guffe det i mig.

Så måske skal jeg bare gå til bageren i morgen med lukket øjne, stikke damen en seddel hvor der står "Kakaomælk og 1/4 fløde og ikke andet" og så en 50'er.

Årh, jeg kunne bare så meget godt spise en romkugle... lige nu... og i morgen... Til min varme kakao...


Artbakery har denne lille lækre sag

Ingen kommentarer:

Send en kommentar