onsdag den 6. januar 2010

Godmorgen

Helt stille i stuen, udover News der køre i baggrunden.
Savner lyskæden fra juletræet. Måske man skulle finde en trætop, kaste ind i stuen og ligge en lyskæde på.. Hmmm....

Dagens plan: Overlevelse.
Ej, min fætter og le grand bebé's gudfar kommer forbi. Måske med hans forlovede. Det kunne jeg ikke lige tyde ud af samtalen. Så jeg har taget den smørkage op af fryseren, som bare har ligget og ventet på lejligheden.
Fætter kunne ellers fortælle han havde talt med Egon i går! Hvis man bytter lidt om på tallene i mit telefonnr, så får man fat i Egon. De havde tilsyneladende haft en hyggelig samtale om hvem der skulle tale med hvem. Men Egon var en venlig ældre mand af "Lille ven"-typen, så der var ingen sure miner eller hard feelings. Og det er jo altid rart hvis man får ringet til en Egon, som man slet ikke skulle snakke med.

Nu snakker de om sneen igen på News... Jeg gad godt være sneet inde. Det er så voldsomt hyggeligt. Så er man tvunget til at lave ingenting og bare sidde og kigge ud af vinduet og tænke: Her er godt nok meget sne. Eller det kan jeg jo sådan set godt gøre nu. Jeg er bare ikke helt tvunget til det på samme måde som dem lidt mere nord for Idylbjerget. Men her ligger da nok sne til, at jeg bad min kæreste mand om at køre rigtig pænt på sin cykel. Jaja, sagde han.

Drengene har sovet så fint i nat. Der skulle lige administeres sut et par gange, men ellers ingen ekstra flaske eller putning hos mor og far. Så jeg starter dagen på et godt udgangspunkt. Lidt udhvilet og med morgenmad i maven. Nu håber jeg bare drengene godt gider sove lidt endnu. Og at min tekop på magisk vis fylder sig selv op.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar