torsdag den 1. september 2011

FV 2011 - backstage III

I går var det så den grumme 15. dagen. Men jeg synes faktisk vi kom godt over det.
Dagen gik med kontinuerligt med at tjekke:

Elektronisk post ink. mail
Elektroniske dokumenter
Elektroniske flytninger
Returposten
Papirposten
Telefonbeskeder
Adviseringer

Så snart vi var nået i bund af listen, så startede vi forfra. Det handlede om at få alle med og det kom de. Jeg tror vi var med omkring kl. 16, men vi blev ved med at tjekke liiige en ekstra gang til vi bare ikke kunne finde noget nyt. Vi gik hjem 17.20 med rigtig god samvittighed og meget lettere skuldre. At så både min kollega og jeg om aftenen lå med noget som lignede madforgiftning fra den reception vi lige havde fået klemt ind i løbet af dagen, er så noget andet.

Hvor mange gange snakkede jeg med KMD... Hmm... en enkelt gang vist. Jeg ringede i hvert fald for at få dem til at gennem tjekke at vores bestilling af valget var korrekt. Det var det - puuha!

Alt i alt gik dagen faktisk godt, men vi havde også meget fokus, koncentration og ingen forstyrrelser dagen igennem.

Og så i dag....
Ja, jeg har taget imod vores nye elever i dag, så det er ikke blevet til så meget valg. Og vi havde jo heller ikke noget valgrelateret vi absolut skulle nå i dag.

Men jeg skulle da lige en gang forbi KMD. Byrådssekretariatet havde fået en ide om at et valgsted skulle have tilføjet et ekstra valgbord - kunne det lade sig gøre?! Suk, hvorfor kunne det ikke have fundet ud at det før deadlinen i går!? Så mig i telefonen til KMD. Svaret? NEJ! Valgkort og valglister er allerede i trykken og der kan ikke laves ændringer.

Jaaaamen, et ekstra valgbord, tænker du måske, det kan da ikke være et stort problem. Men jo, det er ikke så lige til. Et valgsted her måske 2000 vælgere med to valgborde på valgstedet. De vælgere er, det øjeblik valgkortene trykkes allerede fordelt ved et bord og det bord står på valgkort. Man kan ikke bare sætte et ekstra bor ind, for så skal vælgerne fordeles om og nye kort trykkes. Så nej, desværre ikke flere ændringer.

Så dit valgkort er altså i trykken, dit vælgernummer er genereret og den liste du skal krydses af i er lavet.

Det er 14 dage tilbage til valget.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar