fredag den 26. februar 2010

Fredag i Kvickly

Kender I det når man har lyst til at sætte sig ned og græde??
Tror nok lige de andre kunder i Kvickly havde gloet hvis jeg havde gjort det. Men jeg var nu tæt på.

Her er omstændighederne:

Fredag kl. 12.30
Kvinde med tvillingelimousine
To sovende drenge (tvillinger)
30 min til at handle i Kvickly inden ovenstående drenge egenligt burde få mad

GO!

Jeg kan kun komme ud igennem kasse 1 og 2 pga barnevognen. Der sad pt. ingen ekspedient i kasserne da jeg kom ind, men lågen var åben i den ene kasse. Jeg springer ud i det og går ind.

Her kommer første æv: De har skiftet ALLE kurve ud med de der kurve med hjul under... Sådan en kurv kan IKKE stå oven på en barnevogn og jeg skulle have for meget til bare at kunne smide det på vognen. Så jeg må trave rundt med 25 kg vogn, 18 kg baby('er) og en rigtig dum indkøbskurv som selvfølgelig bare bliver tungere og tungere...

Æv nr. 2: Min fantasi har jeg glemt der hjemme og jeg er total blank for ideer til aftensmaden i morgen. Og det er endda min fødselsdag i morgen (svigerbornholmerne kommer). Så jeg ender med at opgive og håbe vi har noget i fryseren.

Æv nr. 3: Folk er dumme og glor efter mig fordi jeg, pga vogn og kurv, hele tiden støder ind i alt muligt. Jeg kan ikke manøvrere både vogn og kurv på hjul.

Æv nr. 4: Jeg er ved at gå sukkerkold og hovedpinen begynder at dunke.

Æv nr. 5: Kasse 1 og 2 er nu lukket...

Her gider jeg så ikke mere. Jeg er tilsyneladende fanget i Kvickly og kan ikke klemme mig ud ved de små slanke kasser. Jeg er parat til at sætte mig ned og græde. Bare en smule og så stjæle en chokoladebar og en cola, bare lige for at få sukkerniveauet op igen.

Æv nr. 6: Alle de medarbejdere der var der lige før er PIST VÆK.

Lad os opsumere: Tung barnevogn, stadig sovende drenge (thank God!!), tung kurv på hjul, hovedpine, dumme folk, lukket kasse og ingen medarbejdere.

Jeg VADER rundt i Kvickly med vogn - med kurv - for at prøve at finde en eller anden som kan åbne kassen så jeg kan komme over i kiosken for at betale.
Finder endelig en ung pige som kan se min modersved og desperation. Hun er så flink og lukker mig ud, så jeg kan komme over og betale i kiosken (Husker hende lige i min aftenbøn).

Og så ellers på vej hjem, alle vare op ( to indkøbsposer, en pakke Libero nr. 4, pose med tøjindkøb + de bøger jeg lige købte på bogudsalg), drengene op, over med øllebrøden, vare pakkes ud, hurtig frokost til mig selv.

Nu har alle spist, drengene ligger på gulvet og jeg er ved at kollapse på sofaen.

Sagde far ikke noget om at han kom tidligt hjem??
Årh for fanden... Aftensmaden til i morgen.... Suk!!

1 kommentar:

  1. For sq og fanden da! Godt du overlevede, og jeg håber du får en fantastisk dag trods alt.

    STORT tillykke herfra! :)

    SvarSlet