lørdag den 13. februar 2010

Misundelig

Jeg er misundelig. På alle Jer kvinder som har født Jeres børn selv.

Jeg var med og tilstede under drengenes fødsel, men jeg gjorde sådan set ikke rigtig noget aktivt. Jeg gjorde bare det de bad mig om. "Sæt dig her", "krum ryggen", "Læg dig ned" "Sig til hvis du har det skidt". Jojo, og jeg gjorde som jeg fik besked på. 15 min senere var jeg mor til to drengebørn. Og jeg behøvede ikke at gøre spor.

Jeg synes stadig det er lidt mærkeligt. Jeg ville nemlig gerne have født drengene selv. Men det måtte jeg ikke. De ville nemlig gerne ud med numsen først og så sagde doktoren, at det jo ikke gik. Humph!?

Og du som har kæmpet dig gennem 100 veer og bandet din mand langt væk, du synes nok, at jeg er en værre tosse. Det havde jeg måske også synes hvis jeg havde haft en ve eller 4. Men hvor ville jeg gerne være medlem i din klub.
Jeg ville så gerne have haft en ordenlig omgang veer. Have været hele processen igennem, følt kroppen overtage og arbejde, have fået mine sønner op på brystet. Og jeg føler mig faktisk snydt. Jeg synes det er dødtrist. Nu er et kejsersnit jo ikke helt uden komplikationer og det kræver da også noget. Det var bare ikke MIN drømmefødsel.

Jeg nød min graviditet til fulde! De passede rigtig godt på mig, undersøgte og scannede mig hele tiden (vi har scanningsbilleder fra hver måned). Jeg fik en dejlig gravid krop og en masse fantastiske minder (snakker IKKE om skrækmærkerne, der trist nok kom de sidste tre måneder!).
Men fødslen, den måtte jeg ikke bestemme over. Jeg kunne ikke komme i vand som jeg ellers havde drømt om. Det kunne ikke forgå stille og roligt med kun os to og jordemoderen. Havde jeg født almindeligt, så havde der været omkring 7 personer til at hjælpe til. Jeg ville gerne have undgået stikket i ryggen (det var nu slet ikke så slemt, men alligevel).
Hold op, hvor har jeg ligget med bagdelen i vejret for at få drengene til at vende sig, bedt til min Gud, grædt og prøvet at snakke mig ud af det kejsersnit. Men det var åbenbart sådan mine sønner skulle komme til Verden.

Når vi skal have nr 3 (når bornholmeren er blevet enig med sig selv om at han skal være far igen og jeg har overskud til at låne min krop ud igen), så har babyen bare at ligge sig rigtigt og opføre sig pænt. For jeg vil have en ve! Basta!


Ja, det er altså ikke en ny test :-D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar