søndag den 26. december 2010

Ku have sagt mig selv...

En crappy julemåned skal selvfølgelig afsluttes med en lige så crappy juleaften.

Det gik fint med at komme ud til bedsteforældrene, gik fint med maden, gik fint med at gå om juletræet og det gik fint med de tre gaver drengene fik inden de skulle i seng.

Og så gik det ikke fint mere. Nikolaj ville ikke sove. Eller jo, det ville han gerne.
Men ikke i sin seng. Og ikke alene. Han ville kun ligge tæt op af mig. Og jeg skulle bare blive liggende. Så juleaften gik jeg i seng kl 20. Jeg lagde mig ind med Nikolaj i håbet om at han snart ville sove og jeg blev liggende der inde.

Det var fandme surt. Hold op hvor var jeg sur og ked af det og alt muligt andet.

Så jeg holdte amerikansk jul. For første gang i mit liv åbnede jeg ALLE mine pakker om morgenen d. 25. Husbonden havde gemt de gaver han fik fra mig og drengene gaver fra os. Egenligt var det ret hyggeligt at sidde ved morgenbordet og pakke gaver op. Tror godt jeg kunne finde på det en anden gang.

Men nu er jeg godt nok også træt af julen. Ikke julen som sådan, men julen 2010. Jeg vil gerne videre og bare i gang med nogrt forår. Nogle hyacinter, nogle lys i stager, tulipaner og lys. Jeg har brug for at lave nogle forårs ting og få julen bag mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar