lørdag den 29. marts 2014

Hjemme igen

Jeg har været hjemmefra i en uge på et faglige tillidsrepræsentant kursus.

Det er simpelthen det bedste kursus jeg har været på i mit liv. Det har været en kæmpe styrkelse fagligt, men overraskende nok også personligt.

Det er sådan en uge hvor man får en lille faglig introduktion hver morgen og formiddag, og så vælter de mest absurde opgaver med vilde og kaotiske problemstillinger, udfordringer, rollespil og samarbejde ned over hele holdet.  Hele dagen slutter af i nogle benhårde forhandlinger som presser gruppen til det yderste og så ender det hele med feedback. Efter middagen er alle helt bombet og slæber sig i seng kl 21.

Det har været så hårdt og spændende, at jeg helt har glemt alt mit arbejdsstress og dagligdagens irritation. Jeg er kommet hjem med en frisk (men alligevel hyper træt) hjerne og jeg er så klar til at tage udfordringerne på mandag.

Jeg kan ikke huske at have været hjemmefra alene i en hel uge i flere år. Jeg var ret nervøs, men det blev gjort til skamme. Drengene har hygget sig med far, farmor og farfar og jeg har fået bygget endnu en horisont på mig selv og taget et trin på af den faglige trappe.

Og så er det bare så rart at være væk en uge uden af skulle lave noget som helst husligt. Hvor andre servere maden for en - god mad. Hvor der er ro når man kommer tilbage til sit lækre værelse og hvor jeg ikke lige skulle være mor.

I dag har vi så været til drengenes første gymnastikopvisning og da jeg sad og tudede over mine dygtige drenge på stolerækkerne, var jeg alligevel lidt glad for at være hjemme igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar