mandag den 6. september 2010

At hjælpe eller ej

Jeg faldt i dag... ikke for en underskøn mand eller i en gryde med trylledrik.

Nej, jeg faldt lige på gulvet og foran 6 af mine kollegaer. Og det var så pinligt og det gjore så ondt.

Men det jeg ville ind på er, at der var ingen af dem som sprang op af deres stole og hjalp mig. Hvorfor fanden hjælper vi ikke hvis vi ser en der falder? Okay midt på gågaden er der nok ikke så mange af os der måske ville springe frem og hive en fremmede dame op på benene igen, men... mine kollegaer...! De kunne da godt have strakt mig en hånd.

Det var jo ikke fordi de ignorerede mig, eller grinte. De sagde sødt "Ov, det gjore vist ondt" og "Nej, der slog du dig vist."

Men de blev bare siddende og gloede på jeg rodede rundt på gulvet.

Jeg snerrede lidt at "I jo ikke behøvede at hjælpe". De sagde ikke rigtig noget...

Men... Helt ærligt! Kan vi nu ikke en gang give en kollega en hjælpende hånd mere?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar