onsdag den 23. november 2011

Smartphone eller ej!?

Same old...

Jeg havde dilemmaet oppe og vende sidst da jeg så på mobil også.

Jeg er så fristet til at købe mig en smartphone, men jeg er også utrolig nærrig. 1000 kr max!
Det kunne meget vel blive en Samsung Galaxy Y. Jeg har læst mig gennem et utal af anmeldelser og set et hav at review-videoer.



Men... Jeg elsker jo Nokia og jeg har det samtidig vildt skidt med at skulle skifte mærke. Og så er der lige abonnementet. Jeg har haft TDC siden 1998 hvor jeg købte min første mobil (jeg har endda samme simkort!). De har bare ingen abonnementer som jeg synes er billige nok. Jeg bruger omkring 275 kr i kvartalet pt og de er primært fra SMS.

Jeg ved godt at når jeg kommer til at bruge data, så vil prisen stige. Men jeg vil jo stadig gøre det så billigt som muligt. Og så tror jeg ikke jeg vil bruge særlig meget data.

"Hvorfor så en smartphone??"

Fordi de ser SÅ smarte ud og jeg kan se en del fordele i nogle af de apps jeg har set.

Jeg tænker videre...

4 kommentarer:

  1. Jeg kan virkelig godt anbefale HTCs telefoner. Jeg har jo også altid været Nokia-pige, men jeg har absolut ikke fortrudt, at jeg skiftede til HTC for lidt over 1 år siden. Det er klart den bedste telefon, jeg nogensinde har haft.

    Jeg har jo så Telia som udbyder og har haft det i rigtig mange år. Heller ikke her kan jeg klage. Jeg valgte en flex-løsning, da jeg skiftede mobil, fordi jeg kunne spare penge i forhold til det express-abonnement, jeg havde før, og samtidig købte jeg en mobil, hvor jeg kunne betale den over et valgfrit antal måneder op til 4 år eller sådan noget... Jeg mener, jeg valgte 1½ år, fordi jeg ved, at jeg beholder mine telefoner rimelig længe, så det ville ikke være et problem. På den måde får man ikke hele udgiften til en smartphone i ét hug.

    SvarSlet
  2. Hvis dit forbrug primært er SMS'er, skal du da vælge et abonnement med fri SMS. Det mener jeg alle selskaberne tilbyder. Jeg har det selv hos Telmore. Det koster mig 79 kr. pr. måned

    SvarSlet
  3. Jeg kigger også lidt på Telia. Hvis jeg skal have fri sms og data på 1GB så koster det 100 kr om måneden.

    SvarSlet
  4. Line: Det gode ved Telias fri sms er, at det også inkluderer mms, hvilket er skidegenialt, når man har fået fingrene i en smartphone med et godt kamera, for så behøver man ikke holde sig tilbage med at dele billederne, man tager.

    SvarSlet